خانه / دسته‌بندی نشده / ۱۰ راهکار طبیعی برای افزایش رشد مجدد مو

۱۰ راهکار طبیعی برای افزایش رشد مجدد مو

مو یکی از مهم ترین اعضای بدن است که اکثر افراد به زیبایی آن اهمیت بسیاری میدهند. اگر به دنبال این هستید که رشد موهای خود را افزایش دهید و حجم موی از دست رفته در اثر ریزش را جبران کنید، با ما همراه باشید. در این مطلب به چند راهکار طبیعی و موثر برای افزایش رویش مجدد مو خواهیم پرداخت.

۱- ماساژ

ماساژ دادن پوست سر به بهبود رشد مو کمک میکند و در کنار استفاده از سرم ها و روغن های درمانی مو، بسیار تاثیرگذار است. این کار پوست سر را تحریک کرده و باعث ضخیم شدن تارهای مو میشود. ماساژ دادن کف سر بصورت روزانه همچنین باعث کاهش تنش و استرس نیز میشود. کششی که در حین ماساژ به پوست سر وارد میشود، ضخامت و رشد مو را تحریک کرده و ضخامت سلول های درمال پاپیلا را افزایش میدهد.

۲- آلوورا

آلوورا از گذشته برای درمان ریزش مو کاربرد داشته است. آلوورا پوست کف سر و مو را نرم میکند، شوره را کاهش میدهد و فولیکول هایی که ممکن است با چربی اضافی مسدود شده باشند را باز میکند. شما میتوانید چند بار در هفته، مقداری از ژل آلوورا خالص را روی مو و کف سر خود قرار دهید و یا از نرم کننده و شامپو هایی استفاده کنید که حاوی آلوورا باشند.

۳- روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید های چربی است که جذب بدنه تارهای مو شده و کمبود پروتئین مو را جبران میکنند. روغن نارگیل میتواند بسته به نوع مو، هم قبل و هم بعد از شستن مو مورد استفاده قرار گیرد. اگر موهای شما چرب است، میتوانید روغن نارگیل را چند ساعت قبل از حمام روی موهای خود بزنید و سپس شستشو دهید. اگر موهای شما خشک است نیازی به شستشوی روغن از موهایتان ندارید. روغن نارگیل یک روغن مغذی و تقویت کننده است که سلامت و درخشندگی از دست رفته مو را احیا میکند و سالیان سال است که برای درمان و تقویت مو مورد استفاده قرار میگیرد.

۴- ویویسکال

ویویسکال یک مکمل تقویت کننده مو طبیعی است که رشد مو را در افرادی که موهایی نازک دارند افزایش میدهد. این مکمل حاوی ترکیبی است از مواد معدنی، ویتامین ها و پودر غضروف کوسه و نرم تنان دریایی است. این ترکیبات میوانند به بازسازی و تولید سلول های جدید کمک کنند و سلول های قدیمی را تقویت کنند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید حداقل به مدت ۶ ماه، دوبار در روز این قرص را مصرف کنید. ویویسکال بصورت شامپو و نرم کننده نیز قابل خریداری است.

قرص گیاهی تقویت کننده مو هیرتامین مخصوص بانوان
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۵- روغن ماهی

اسید های چرب و امگا ۳ موجود در روغن ماهی سرشار از پروتئین و مواد مغذی هستند و میتوانند مو را از داخل تقویت کنند. مصرف مکمل هایی که حاوی آنتی اکسیدان و این قبیل ترکیبات هستند میتواند در افزایش ضخامت و حجم مو موثر باشد و ریزش مو را کاهش دهد. اسید های چرب همچنین میتوانند به بهبود عملکرد سلول ها کمک کنند، ایمنی را افزایش دهند و سلامت کلی بدن را بهبود بخشند.

کپسول روغن ماهی نیچرز وی
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۶- جنسینگ

مکمل های حاوی جنسینگ با تحریک فولیکول مو، میتوانند رشد مو را افزایش دهند. ترکیب فعال موجود در جنسینگ که جینسنوسید نام دارد، نقش اصلی را در بهبود سلامت مو ایفا میکند. قبل از مصرف مکمل های جنسینگ حتما عوارض جانبی آن را نیز در نظر بگیرید.

۷- آب پیاز

پیاز از تاثیرات ثابت شده ای برای سلامت و افزایش رشد مو برخوردار است. پیاز برای درمان ریزش مو سکه ای مفید است و میتواند رشد مو را افزایش دهد. آب پیاز میتواند ساخت کراتین را افزایش دهد و گردش خون را در کف سر بهبود بخشد. به این منظور میتوانید آب پیاز را بگیرید و آن را به کف سر خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.

۸- روغن رزماری

رزماری از جمله روغن هایی است که اکثر افراد از آن برای افزایش رشد مو استفاده میکنند. رزماری رشد مو را افزایش داده و برای  درمان ریزش مو آندروژنیک مفید است. قبل از شستشوی مو، چند قطره از روغن رزماری را با روغن پایه (روغن های گیاهی که برای رقیق کردن روغن های مغذی کاربرد دارند) ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را چندبار در هفته تکرار کنید. میتوانید چند قطره رزماری را با شامپو و یا نرم کننده موی خود ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید. هیچگاه روغن های مغذی ضروری را بطور مستقیم روی پوست خود استفاده نکنید و همیشه آنها را با کمی روغن پایه ترکیب کنید.

۹- روغن گل شمعدانی

روغن شمعدانی به افزایش رشد مو و همچنین تقویت گردش خون در پوست سر کمک میکند. چند قطره از روغن گل شمعدانی را با کمی روغن پایه ترکیب کنید و به کف سر خود ماساژ دهید. همچنین میتوانید چند قطره از این روغن را به شامپو و یا نرم کننده خود اضافه کنید. روغن گل شمعدانی برای تقویت، افزایش رطوبت و ترمیم مو مفید است.

قرص پاستیلی تقویت کننده مو شوگر بیر هیر
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۱۰- لیمو

آب لیمو تازه یا روغن لیمو برای افزایش حجم و رشد مو مفید است. روغن لیمو به افزایش سلامت پوست سر و افزایش رشد مو کمک میکند. یک ربع قبل از حمام کردن، آب لیمو تازه را روی کف سر و موهای خود ماساژ دهید. همچنین میتوانید از ترکیبی از روغن پایه و روغن لیمو را به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

نکته پایانی

اگر میخواهید رشد موی خود را افزایش دهید، یک برنامه مشخص را بصورت دائمی دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که روش های درمانی ممکن است پس از چند ماه نتیجه ای قابل توجه داشته باشند.

هر روز برای تغذیه و تقویت موهای خود وقت بگذارید. توجه داشته باشید که ریزش مو ممکن است در اثر استرس و فشار های روحی باشد، بنابراین در کنار تغذیه رسانی به مو، سعی کنید با حفظ آرامش و دوری از استرس، به تقویت و لامت موهای خود کمک کنید.

از توجه شما سپاسگزاریم. برای بازدید از فروشگاه محصولات زیبایی مادامد اینجا کلیک کنید

درباره مهسا چمنی

مهسا چمنی دانشجوی کارشناسی مترجمی انگلیسی، علاقه مند به کارهای گرافیکی، هنر و موسیقی.

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه ریزش مو را درمان کنیم؟ ۲۲ روش کاربردی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد، اما اینکه کدام راهکار را انتخاب …